Polderpeper heeft een overnamebod van John de Mol afgewezen. “We praten niet graag over bedragen,” legt de Chief Financial Officer van Polderpeper uit, “Ik kan alleen verklappen dat het bedrag begon met zes nullen…”
De mediamagnaat en eigenaar van Talpa heeft al een tijd een oogje op de amateuristische website, zo is algemeen bekend. “Na de mislukte koop van De Telegraaf sloeg De Mol keihard terug met de overname van persbureau ANP en platendraaier Gerard Ekdom,” zegt het hoofd bedrijfsvoering van Polderpeper. “Wij waren de volgende op zijn lijst. Vrijwel wekelijks belde De Mol ons, of hij wachtte ons op bij de supermarkt. Hij probeerde ons te paaien met een fiets van de zaak of een nieuwe typemachine.”
“De Mol beloofde ons een miljoenenpubliek,” verklaart de CEO van Polderpeper. “Maar wij voelen ons eigenlijk wel senang met de huidige lezersschare van 10, 15 personen.”
“Daarom besloten we toch niet op het aanbod in te gaan,” aldus de voorzitter van de centrale ondernemingsraad van Polderpeper. “Onze onafhankelijkheid kon niet worden gegarandeerd. Bovendien willen we de vrijheid houden om ons af en toe weken of maanden onder de grond te verstoppen, om dan als het effe uitkomt weer bovengronds te komen. Eigenlijk als een soort molletje. Ja, dat is wel ironisch, nu ik er over nadenk.”