Citymarketeer Rop Volk is teleurgesteld dat de coronavaccinatielocatie in sporthal Kleine Vink in Nieuwerkerk komt. “Een dijk van een gemiste kans! Die coronaprikken hadden natuurlijk gegeven moeten worden op het diepste punt van Nederland! Met als slogan bij de deur: ‘Wij prikken dieper!’ Ik had regiogenoot Hugo de Jonge nog een appje gestuurd, maar de GGD zei NEE.”
Volk had zich graag in willen zetten om de reclamecampage voor de prikcampagne met een marketingcampagne tot een succescampagne te maken. “Nou hebben we hier in Nieuwerkerk, eh, ik bedoel in Zuidplas, een Unique Selling Point, en dan gebruiken we dat niet. Prikken. Diepste Punt. Hoe hebben ze die open deur kunnen missen?”
“Met ‘Kleine Vink’ kan ik marketingtechnisch helemaal niets. Ja, voor kleine kinderen die een prikje willen zou ik zeggen: Wees een bink, kom naar Kleine Vink. Maar het duurt nog wel een decennium voordat die koters aan de beurt zijn voor een vaccinatie.”
Volk vermoedt dat de Duitse bondskanselier Angela Merkel ook hier aan invloed heeft gebruikt. “Ik vind het wel héél toevallig dat de priklocatie precies tegenover een Duitse bouwmarkt, waarvan ik de naam niet mag noemen, is. Dat zullen ze in onze zustergemeente Bückeburg wel leuk vinden, want indirect heeft het natuurlijk een positief effect op de economie van onze oosterburen.”